ویژه های خبری

گره کور سرنوشت کمربندی جنوبی شهر فریدونکنار در آستانه ۲۰ سالگی آغاز عملیات اجرایی آن سرانجام طی بازدید معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی باز و اعلام شد که این پروژه تا پایان شهریور ماه امسال زیر بار ترافیک می‌رود.

به گزارش کناریها به نقل از ایرنا، کلنگ ساخت کمربندی جنوبی فریدونکنار سال ۸۰ به زمین زده شد تا بتواند مشکل ترافیک سنگین داخل این شهر و ارتباط راحت میان غرب و شرق مازندران را برقرار کند ، ولی این پروژه تا سال پیش تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و طی یک سال گذشته هم ۳۵ درصد دیگر به آن اضافه شد.

محمدرضا کدخدازاده ، معاون وزیر راه و شهرسازی امروز چهارشنبه به همراه مسئولان استانی و محلی از این کمربندی دارای ۶۵ درصد پیشرفت اجرایی بازدید کرد و گفت : متاسفانه کمرندی فریدونکنار فرسایشی شده و بهره برداری از آن اولین اولویت پروژه های راه و شهرسازی در مازندران برای سال جهش تولید است.

وی افزود: مسائل مربوط به تامین اعتبار علت اصلی فرسایشی شدن پروژه هایی چون کمربندی جنوبی فریدونکنار است که منجر به تغییرات مداوم قراردادها و طولانی شدن زمان بهره برداری می شود. 

معاون وزیر راه گفت : اولویت ما در حال حاضر اتمام و بهره برداری پروژه کمربندی فریدونکنار است و در اسرع وقت با تخصیص بودجه، اعتبار لازم در اختیار پیمانکار قرار خواهد گرفت تا هرچه سریع تر این پروژه را تکمیل کند.

وی با اعلام این که در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای برای تکمیل این پروژه نیمه تمام حدود ۲ دهه ای شده ، افزود : طی ۱۸ سال یعنی تا سال گذشته این پروژه حدود ۳۰ درصد پیشرفت داشت ، در حالی که در یک سال اخیر ما شاهد پیشرفت ۳۵ درصدی آن بوده ایم.

کدخدا زاده از اختصاص حدود ۲۵ میلیارد ریال اعتبار نقدی برای پروژه کمربندی فریدونکنار خبر داد و گفت : بخش دیگر از هزینه های این پروژه به صورت اوراق به پیمانکار تحویل می شود. 

همه چیز برای پایان کار آماده است 

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه  پروژه  کمربندی فریدونکنار بیش از ۶۵ درصد پیشرفت دارد ، گفت : مصالح مورد نیاز برای اتمام این پروژه توسط پیمانکار تامین شده است.

محمد نظری افزود: در حال حاضر پیمانکار درحال کار است و اگر با همین شدت کار ادامه داشته باشد ، این پروژه تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه ۶۵ در صد پیشرفت داشته است ، گفت : با تامین بموقع اعتبار ، این پروژه تا پایان شهریور ماه زیر بار ترافیکی خواهد رفت و تا مهر با بازگشایی مدارس دیگر شاهد ترافیک در شهر فریدونکنار نباشیم.

شهرستان ساحلی فریدونکنار در مازندران بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد و به واسطه میزانی حدود پنج میلیون نفر شب اقامت مسافر در سال و همچنین وجود بندر ترانزیتی یکی از شهرستان های کوچک اما پر تردد استان است.

این شهرستان ساحلی در کنار میزبانی از گردشگران ، یکی از مسیر های اتصال شرق به غرب استان مازندران نیز محسوب می شود. علاوه بر این، کشاورزی و شالیکاری که از محور های اصلی اقتصاد فریدونکنار است، آن را به مقصد بسیاری از تاجران این محصول و تردد گسترده کشاورزان تبدیل کرده است.
به دلیل قرار گیری فریدونکنار در کریدور شرق به غرب مازندران و وجود بندر در این شهر و ۲ بندر دیگر در شرق و غرب استان( بندر امیرآباد و بندر نوشهر)، روزانه حجم زیادی از خودروهای سنگین وارد شهر فریدونکنار می شود و بر بار ترافیکی و مشکلات شهر اضافه می کند.
مسافران و گردشگرانی که به غرب مازندران سفر می کنند چنانچه قصد رسیدن به شرق استان را داشته باشند باید از مرکز شهر فریدونکنار عبور کنند و همچنین سفر از شرق به غرب مازندران نیز هم نیازمند گذر از همین مسیر است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

کناریها | خبری | تفریحی | شخصی | مذهبی