هیات دولت در جلسه بیست و هفتم مهر به منظور تسریع در آغاز عملیات اجرایی فرایند تأمین مالی پروژه آزادراه چالوس - رامسر، با صدور مجوز به وزارت راه و شهرسازی برای انعقاد قرارداد با «شرکت احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال آزادراه چالوس - رامسر» به سهامداری کنسرسیوم بانکهای مسکن، ملی، ملت، تجارت، صادرات، سینا، کارآفرین و گروه کاپداج (شامل شرکتهای پرلیت، استراتوس، جهان پارس، آبادراهان پارس و دیداس) موافقت کرد. دولت مردمی سیزدهم همچنین برای این پروژه مهم زیرساختی آزاد راه چالوس - رامسر در بودجه ۱۴۰۱ ردیف اعتباری در نظر گرفته است تا اهالی منطقه طعم شیرین تصمیم جهادی را بچشند و روز به روز به حل مشکلات عدیده ای این منطقه امیدوارتر شوند. آزاد راه چالوس - رامسر در مسیر کناره ۹۲ کیلومتر طول دارد که غرب مازندران با اجرای این طرح ملی برای همیشه با معضل مهم ترافیک در این منطقه گردشگرپذیر کشور خداحافظی خواهد کرد. پس از انتشار خبر مسرت بخش موافقت دولت مبنی بر صدور مجوز برای تسریع در احداث آزادراه چالوس - رامسر ، شماری از شهروندان غرب مازندران این تصمیم جهادی دولت را برای اهالی مسرت بخش توصیف کردند. آنان با اظهار امیدواری در باره اجرایی شدن این پروژه بزرگ عمرانی مازندران، یادآور شدند دولت مردمی سیزدهم در یکسال فعالیتش با اقدامات انجام شده در این منطقه زیباترین تابلوی حل مشکلات غرب مازندران را در کارنامه انقلاب اسلامی به ثبت رسانده است و ادامه این راهبرد را از مسوولان امر خواستار شدند. اهالی منطقه غرب مازندران طی سال های متمادی دهها سوال از کمبودها و نیازهای منطقه و درخواست های متفاوت از مسوولان اداور گذشته داشتند که متاسفانه بی پاسخ مانده است و یا این درخواست ها به دلایل فرآیند اداری بی پاسخ رها شده است دولت مردمی سیزدهم که از همان آغاز فعالیت با هدف رفع مشکلات و تامین نیازهای ملت با همت جهادی پا به میدان کار گذاشته است. احداث مرکز تجزیه و مبادلات پستی در نوشهر، ایجاد بزرگترین شهر سلامت کشور در رامسر، تسریع در احداث بیمارستان فوق تخصصی تنکابن ، گازرسانی به مناطق کوهستانی، احیای مرکز مطالعات ماهیان سردآبی کشور در تنکابن، ایجاد دانشکده علوم پزشکی در تنکابن و راه اندازی پروازهای خارجی در فرودگاه نوشهر از جمله اقدامات جهادی دولت مردمی سیزدهم در منطقه غرب مازندران طی یکسال اخیر بوده است که اهالی را نسبت به حل مشکلات زیرساختی هفت شهرستان غربی استان امیدوار کرده است. این در حالی است که تقویت زیرساخت های مناطق غرب مازندران در دولت سیزدهم نشان از عزم و اراده مسوولان ملی و استانی برای جبران عقب ماندگی های این منطقه دارد که اهالی غرب مازندران می گویند همچنان در انتظار نشسته ایم تا هر چه زودتر آیین بهره برداری آزاد راه چالوس - رامسر را با حضور رییس جمهور محبوب مردمی دولت سیزدهم جشن بگیرم. استاندار مازندران ماه جاری در سفر شهرستانی به غرب مازندران در همین ارتباط گفت: زیرساختهای این استان طی این سالها به موازات تغییرات جمعیتی و میزان خدماتی که ارایه میدهد توسعه پیدا نکرده است و تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد. محمود حسینی پور با اشاره به ضعفِ زیرساخت های استان و فاصله آن با وضعیت مطلوب به ویژه در بخش جاده ای، فعال کردن خط ریلی و اتصال و امتداد آزادراه تهران شمال به رامسر را اولویت منطقه برای تعدیل چالش ترافیکی مازندران برشمرد. وی افزود: برای تعدیل چالش ترافیکی اولویت ما توسعه آزادراه تهران شمال و امتداد آن تا شهرستان رامسر در غربیترین نقطه استان است که به طور تقریبی تلاش های خوبی صورت گرفته است و در مجموعه استانداری در حال رایزنی هستیم که این طرح اجرایی و عملیاتی شود که گشایش بزرگی خواهد بود. فعال کردن خط ریلی اولویت نخست برای تعدیل چالش ترافیک استاندار مازندران فعال کردن خط ریلی را از اولویتهای نخست برای تعدیل چالش ترافیکی استان ذکر و اضافه کرد: معتقدم برای برون رفت از وضعیت ترافیک استان باید خط ریلی فعال شود، زیرساختی که در تمامی شهرهای گردشگرپذیر دنیا مرسوم است. به گفته وی مطالعات برای اجرای این طرح انجام شده است و پیگیریها برای عملیاتی شدن آن با جدیت تا حصول نتیجه ادامه دارد. ترافیک سنگین چالش غرب مازندران حسینی پور ادامه داد: در غرب استان با محدودیتِ جغرافیای اراضی مواجه هستیم، عدم توسعه جاده ای استان و در پی آن ترافیک سنگین در این منطقه را از چالشهای مردم است و مردم بومی و مسافران از این نظر با دشواری های زیادی مواجه هستند و این درحالیست که مردم مناطق بومی در این مدت فشار روانی زیادی را تحمل می کنند که تدام آن پیامدهای روانی و اجتماعی بالایی دارد./خبر:سیدعباس بردبار