ویژه های خبری

روابط عمومی های خسته ادارات فریدونکنار...

به بیانی ساده روابط عمومی ها رابط بین دستگاه ها با مردم هستند متاسفانه روابط عمومی ها در چارت تشکیلاتی سازمان ها و ادارات ما گنجانده نشده و یا به شکل فرمالیته ای در چارت قرار دارد و افراد غیر متخصص در آن به کار گرفته شده اند،اهمیت جایگاه روابط عمومی به درک مدیریت آن اداره و سازمان بستگی دارد چرا که روابط عمومی ها پیشانی یک اداره هستند، و آن اداره می تواند از طریق این بخش کارآمدی اداره خود را تشریح و برای #آگاهسازی مردم قدمی مثبت بردارد و #امید و #اعتماد را در بدنه مردم بالا ببرد،به نوعی دیگر حیات سازمانی یک اداره به روابط عمومی آن اداره است و در برخی ادارات خود رئیس با روابط عمومی خوب در برخورد با #مردم و #رسانه ها ایفاگر این نقش مهم است.

روابط عمومی های خسته ادارات فریدونکنار...

به بیانی ساده روابط عمومی ها رابط بین دستگاه ها با مردم هستند متاسفانه روابط عمومی ها در چارت تشکیلاتی سازمان ها و ادارات ما گنجانده نشده و یا به شکل فرمالیته ای در چارت قرار دارد و افراد غیر متخصص در آن به کار گرفته شده اند،اهمیت جایگاه روابط عمومی به درک مدیریت آن اداره و سازمان بستگی دارد چرا که روابط عمومی ها پیشانی یک اداره هستند، و آن اداره می تواند از طریق این بخش کارآمدی اداره خود را تشریح و برای #آگاهسازی مردم قدمی مثبت بردارد و #امید و #اعتماد را در بدنه مردم بالا ببرد،به نوعی دیگر حیات سازمانی یک اداره به روابط عمومی آن اداره است و در برخی ادارات خود رئیس با روابط عمومی خوب در برخورد با #مردم و #رسانه ها ایفاگر این نقش مهم است.

رکس هارلو از پیشگامان روابط عمومی در جهان می گوید: روابط عمومی دانشی است که به وسیله آن سازمان ها آگاهانه می کوشند تا بر مسئولیت اجتماعی خویش عمل کنند و بتوانند تفاهم و پشتیبانی کسانی که برای توسعه اهمیت دارند را به دست آورند.در این باره انجمن روابط عمومی آلمان می گوید: روابط عمومی، تلاش #آگاهانه و قانونی به منظور تفاهم و استقرار اعتماد و شناخت متقابل با عموم، بر اساس تحقیق علمی و عملی صحیح و مستمر، میسر است. انجمن جهانی روابط عمومی نیز گفته : روابط عمومی بخشی از وظایف مدیریت سازمان است و عملی ممتد، مداوم و طرح ریزی شده است که از طریق آن افراد و سازمان ها می کوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی که با آنها سر و کار دارند را به دست آورند.

مهمترین‌ #وظیفه‌ روابط عمومی‌، شناخت‌ #افكارعمومی‌ و نفوذ در آن‌ برای‌ جلب‌ رضایت‌ افكارعمومی‌ نسبت‌ به‌ سازمان‌ است‌ كه‌ هم‌ در درون‌ سازمان‌ و هم‌ در بیرون‌ از سازمان‌ دنبال‌ می‌شود.روابط عمومی باید بر محور تفکر مداری، مشارکت مداری و اطلاع مداری باشد تا بتواند در راستای کمک به اثربخشی سازمان مؤثر باشد و با نواندیشی و نوگرایی، ابتکار و خلاقیت مستمر عجین شود و خود را با تحولات و #پاسخگویی مرتب به افکار عمومی منطبق و هماهنگ سازد.

آنچه در #فریدونکنار و ادارات آن میبینیم چیزی جز رخوت و سستی روابط عمومی ها نیست، روابط عمومی که باید چراغ یک اداره باشد و #اتاق_شیشه ای ادارات را معنی می بخشند، اما در فریدونکنار اکثریت ادارات یا این بخش در آن فعال نیست، یا فعال است و صرفا یک اسم است، یا صرفا به یک بنر ولادت و شهادت بسنده میکنند یا رئیس آن اداره هم نقش ریاست و هم نقش روابط عمومی را بر عهده دارد، بنابراین اگر اداره ای کار هم کند اما وقتی روابط عمومی با تعریفات بالا نداشته باشد از منظر رسانه و مردم ضعیف است چرا که گستره کاری او بازخوردی ندارد.

در انتهای این یادداشت از شخص فرماندار،مسئولین در حوزه های فرهنگی،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی و روابط عمومی ادارات شهرستان می خواهیم همکاری گسترده تر و صمیمانه تری را با رسانه داشته باشند و در این زمینه تلاش بیشتری کنند و اگر هنوز به روابط عمومی های خود را به رسانه ها معرفی نکرده اند این اقدام را انجام دهند.یادداشت:سیدعباس بردبار

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

کناریها | خبری | تفریحی | شخصی | مذهبی